wtorek, 9 lipca 2013

Miejsce na Ziemi


Źródło zdjęcia:
http://sloneczko17b.blox.pl/html/1310721,262146,21.html?249547


     Jest takie miejsce na ziemi, które daje nadzieję. I dobrze. To z nadziei w końcu wyłania się odwaga, która czyni z nas bohaterów, czy też wiara, mająca za nic granice niewykonalnego. Nadzieja kiełkuje w sercu. Nie ma chyba wrażliwszej roślinki. Tak łatwo ją zranić, choćby jednym zbyt pospiesznie wypowiedzianym słowem. Później często nie jest przydatny nawet żal, który oczyszcza jedynie nasze sumienie. Życie kształtują czyny i tylko my możemy zmieniać je na lepsze, spełniać najskrytsze marzenia.  Nikt tego za nas nie zrobi. Po tych kilku latach, które przeminął szybciej niż się tego spodziewamy, nie będziemy mogli nikogo obwinić o bierność. Oprócz siebie.

     Kilka razy byłam w pewnej placówce. Zresztą nie sama. Zawsze podziwiałam tych cichych bohaterów, nie takich zwykłych, bo niepowtarzalnych, ale którymi może stać się każdy z nas. Czynią oni rzecz zwyczajnie niezwykłą. Sprawiają, że na twarzy drugiej osoby pojawia się uśmiech. Czynią dobro. I ja ich znam. Was też otaczają, otwórzcie tylko oczy, a z łatwością ich dostrzeżecie.

     W tym miejscu są dzieci. Bardzo często młodsze i mniejsze ode mnie szkraby, które za każdym razem czegoś mnie uczą. Łaskocząc pewnego malucha, spojrzałam w jego oczy. Niebieskie, niby zwyczajne, lecz tak prawdziwe w tym co przekazywały. Nauczyłam się tam, że w każdym człowieku, przede wszystkim jest serce, że w każdym człowieku jest człowiek i nie ważne jak on wygląda, zachowuje się, czy też,  czy jest duży, czy mały. Zrozumiałam, że każdy ma swoje marzenia i że my możemy je spełniać. Każdy w swoim życiu pragnie dobra, mimo, że nieraz sam sobie tego nie uświadamia. Ujmując to innymi słowami, chcemy, aby było nam dobrze. Jakoś nikt nie lubi być krzywdzonym.

     Więc co dalej? Radziłabym jedno: po prostu wstań i idź. Pomóż sprawić, aby każdy dzień miał szansę stać się najpiękniejszym dniem twojego życia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bardzo dziękuję za komentarz i uwagi co do moich tekstów;) Nie bójcie się krytykować, ale z uzasadnieniem! Każdy ślad, który zostawiacie sprawia mi ogromną radość!
Ps. Drodzy Anonimkowie! Jeśli to nie problem podpiszcie się imieniem/nickiem czy nawet jedną literką ;)
Ps2. Dla zachowania ciągłości wypowiedzi, moje odpowiedzi będą tuż pod waszymi komentarzami :)